Met een huisstijl presenteert elk bedrijf zich aan de buitenwereld. Een krachtige huisstijl is onderscheidend. Het staat ergens voor: voor kwaliteit, voor het eigene van een product of bedrijf, voor een merk. Een huisstijl kan worden gezien als een heel breed begrip. Sommige organisaties zien huisstijl alleen als een logo dat overal wordt gebruikt. Anderen zien het begrip huisstijl echter veel breder, als een corporate identity of corporate behaviour. Daarbij wordt ook de manier waarop mensen met elkaar om gaan en waarop klanten worden begroet gezien als de huisstijl.

Bestudeer de huisstijl van jouw stagebedrijf en schrijf een doorlopende tekst van minimum 20 lijnen. Extra informatie over de huisstijl vind je in je handboek. (Office 5.1, focus 4).

In de inleiding schrijf je eerst wat een huisstijl is.

In de tweede alinea beschrijf je de huisstijl van jouw stageplaats. Hier moet dus staan hoe de huisstijl gemaakt is. Welke kleuren worden er gebruikt. Hoe ziet het logo eruit?

In de derde alinea ga je dan schrijven waar je de huisstijl allemaal ziet. Gebruiken ze dit alleen voor het briefpapier of staat het logo ook op de deur van het gebouw? Zijn er gadgets met het logo op, is het kantoor ingericht in de kleuren van de huisstijl,…..

Als slot schrijf je dan wat jij van het logo vindt.

Gebruik foto’s en/of afbeeldingen om aan te geven hoe de huisstijl van je stageplaats is.

Tenslotte verzamel je vier dingen waar de huisstijl van je stageplaats is op toegepast. Dan kan een omslag zijn of een blad briefpapier.. Je kleeft ze netjes op een blad een geef je samen af met je opdracht.